Zafer Yolu Deneyimi Hikayeleri  
 
 
Kurumda Değerlerin Hayata Geçirilmesi
Bayiler İçin Satış Akademisi Uygulaması
B2B Satış Performansının Geliştirilmesi
Çalışan Sirkülasyonunun Düşürülmesi
B2B Satış Takımı İle Pazar Payının Artması
B2C Satış Performansının Geliştirilmesi
Temel ve Yönetim Yetkinliklerinin İçselleştirilmesi
İlaç Sektöründe Hayata Geçen Değerler
Ambalaj Sektöründe Hedef Bazlı Satış Sistemi Kurulumu
Perakende Sektöründe Etkin Satış Yönetimi
 


BOYA FİRMASININ TOPTAN VE PERAKENDE SATIŞ YAPAN BAYİLERİ İÇİN SATIŞ AKADEMİSİ UYGULAMASI

İşle İlgili Yakalanacak Fırsat - Çözülecek Problem

Türkiye boya sektörünün öncülerinden bir firma, üst yönetim tarafından belirlenmiş vizyon ve stratejiler doğrultusunda, Türkiye’nin farklı bölgelerinde bulunan toptan ve perakende satış yapan bayilerinde ortak bir satış kültürü oluşturmak için bir satış akademisi kurmak istiyordu.

Zafer Yolu Deneyimi Modeliyle Üretilen Çözüm
Kurulacak satış akademisinin amacı “ortak bir satış kültürü” yaratmak olduğu için UNITED danışmanları; firmanın müşterilerinin demografisini ve psikografisini, satış misyonunu, değerlerini, rakiplerini, rekabet avantajını ve satış stratejilerini bayi çalışanlarına öğretmek ve satış stratejilerinin bayi çalışanları tarafından hayata geçirilmesini sağlamak için satış aktivitelerini, bu aktivitelerin süreçlerini ve bu süreçlerle bağlantılı yetkinlikleri, firmanın satış ve pazarlama yönetimi, İK ve eğitim bölümleri ile birlikte çalışarak, belirledi.  Satış süreçlerinin ve süreçlerle bağlantılı yetkinliklerin check-list’leri oluşturuldu.

Kurulacak satış akademisinin hedefi ”bayi çalışanlarının 1 sene içinde satış süreçlerini ve süreçlerle bağlantılı satış yetkinlikleri hayata geçirmek” olarak belirlendiği için, firmanın satış, İK ve eğitim bölümü ile birlikte,  öğrenim ve gelişim programları check-list’ler merkeze alınarak hazırlandı. Firma için hazırlanan öğrenim programında, toptancı ve perakende bayi yöneticilerine yönetim, liderlik, süpervizyon ve koçluk; satış ekiplerine zihinsel hazırlık, ileri satış teknikleri, müşteri odaklılık; bayideki diğer çalışanlara ise ekip çalışması ve iletişim ile ilgili atölye çalışmaları yapıldı. Öğretilen satış ve hizmet süreçlerinin bayi çalışanları tarafından uygulanma performansı ile bağlantılı yetkinliklerin gösterilme performansı, gelişim programı ışığında, bayi yöneticileri tarafından kontrol edildi ve performans koçluğu yapıldı. UNITED danışmanlarının rehberliğinde, firmada Satış Akademisi’nde yapılan çalışmaların davranışlara ve iş sonuçlarına etkisinin ölçülmesi ve firma merkezine raporlanması ile ilgili bir sistem kuruldu.

Kurumun Elde Ettiği Sonuç
3 senedir devam eden projenin başlangıcından bu yana firmanın pazar payında hissedilir bir büyüme oranı saptandı. Bayilerde çalışanların satış ve hizmet performansı gözle görünür şekilde arttı. Performans artışını daha da artırmak amacıyla firma üst yönetimi ile çalışmalarımıza devam ediyoruz.
     
 
 
  E-BÜLTEN
Yeniliklerden Haberdar Olmak İçin E-bülten Listemize Kaydolun...
 
KURUMSAL
Misyonumuz
Değerlerimiz
Vizyonumuz
Müşteri Profili
 
ZAFER YOLU
Kazanan Çalışandan Kazanan Kuruma Yolculuk
Çalışanın Potansiyeli Performansa Dönüyor mu?
Neden Zafer Yolu Deneyimi?
Zafer Yolu Deneyimi Nasıl Yaşanır?
Zafer Yolu Deneyimi Yaşamak İçin Ne Yapılmalıdır?
ROLI
 
ONLINE KATALOG
Katalog İçin Tıklayınız...
İLETİŞİM
Bize Ulaşın...
 
 
 
BİZİ TAKİP EDİN
   
 
 
Copyright © 2015 Tüm hakları United ' a aittir. Pikare 2015