Zafer Yolu Deneyimi Hikayeleri  
 
 
Kurumda Değerlerin Hayata Geçirilmesi
Bayiler İçin Satış Akademisi Uygulaması
B2B Satış Performansının Geliştirilmesi
Çalışan Sirkülasyonunun Düşürülmesi
B2B Satış Takımı İle Pazar Payının Artması
B2C Satış Performansının Geliştirilmesi
Temel ve Yönetim Yetkinliklerinin İçselleştirilmesi
İlaç Sektöründe Hayata Geçen Değerler
Ambalaj Sektöründe Hedef Bazlı Satış Sistemi Kurulumu
Perakende Sektöründe Etkin Satış Yönetimi
 


KAMYON FİRMASININ BAYİ SATICILARINDA B2B SATIŞ PERFORMANSININ GELİŞTİRİLMESİ

İşle İlgili Yakalanacak Fırsat - Çözülecek Problem
Otomotiv sektörünün uluslararası bir markasının Türkiye’de kamyon ve çekici üretimi yapan ve bayilik teşkilatı ile satış ve servis hizmeti veren firma ”daha müşteri odaklı, daha kapsamlı ve iyi hizmet vermek” ve ”Türkiye’deki pazar payını artırmak” için bayilik teşkilatında yeni bir yapılanmaya girdi ve bayi sayısını azaltarak, seçtiği bayilerde ileri düzeyde hizmet verecek bir düzen kurma çalışmalarına başladı. Firma, bu aşamada UNITED ile görüşmelere başladı. Firma bayilerdeki satış ekibinin B2B satış konusunda uzman olmasını ve bütün bayilerde ortak bir satış sistemi kurulmasını istedi.

Zafer Yolu Deneyimi Modeliyle Üretilen Çözüm
UNITED danışmanları, firma bayilerindeki satış ekiplerinde, ortak bir B2B satış sistemini kurmak için firmanın satış yönetimi ile çalışmalar yaptı. Bu çalışmalarda firmanın ürettiği kamyon ve çekiciler için ”ideal müşteri” kriterleri, firma bayilerinin satış ile ilgili misyonu, değerleri, rakipleri, markanın rekabet avantajları ve B2B satış stratejileri, aktiviteleri, bu aktivitelerin süreçleri ve bu süreçlerle bağlantılı B2B satış yetkinlikleri belirlendi. Süreçlerin ve süreçlerle bağlantılı yetkinliklerin check-list’leri oluşturuldu. Öğrenim ve gelişim programları check-list’ler merkeze alınarak hazırlandı.

Firmanın bayi satış kadrosu için hazırlanan öğrenim programında, B2B satış planlaması, satışa zihinsel hazırlık ve B2B satış ve müzakere becerileri ile ilgili atölye çalışmaları yapıldı. Satış kadrosu bu atölye çalışmaları sırasında kendi müşterilerine yapacakları filo satışları ile ilgili neyi, nasıl, neden yapacaklarını anlattıkları prezentasyonlar hazırlayıp, firmanın üst düzey satış yönetimine sundular. Bayi satış yöneticileri için hazırlanan öğrenim programında ise satış yönetimi, liderlik, süpervizyon ve satış becerileri koçluğu yetkinliklerinin öğretildiği atölye çalışmaları yapıldı.

Gelişim programında bayi satış yöneticileri, B2B satış aktivitelerinin süreçlerini uygulama performansını ve bağlantılı yetkinlikleri gösterme performansını takip etmek için hazırlanan check-list’leri kullandılar ve bu performansların iyileştirilmesine yönelik performans koçluğu yaptılar.

Kurumun Elde Ettiği Sonuç
2 senedir devam eden projede bayi satıcılarının süreç ve yetkinlik performansları istenen düzeye çıktı ve satışların artışı ile markanın Türkiye’deki payında artış gözlendi. Firma, satış ekibindeki bu gelişmeden mutlu olduğu için aynı sistemin bayi servis teşkilatı için de kurulmasını UNITED’dan talep etti.
     
 
 
  E-BÜLTEN
Yeniliklerden Haberdar Olmak İçin E-bülten Listemize Kaydolun...
 
KURUMSAL
Misyonumuz
Değerlerimiz
Vizyonumuz
Müşteri Profili
 
ZAFER YOLU
Kazanan Çalışandan Kazanan Kuruma Yolculuk
Çalışanın Potansiyeli Performansa Dönüyor mu?
Neden Zafer Yolu Deneyimi?
Zafer Yolu Deneyimi Nasıl Yaşanır?
Zafer Yolu Deneyimi Yaşamak İçin Ne Yapılmalıdır?
ROLI
 
ONLINE KATALOG
Katalog İçin Tıklayınız...
İLETİŞİM
Bize Ulaşın...
 
 
 
BİZİ TAKİP EDİN
   
 
 
Copyright © 2015 Tüm hakları United ' a aittir. Pikare 2015